Skip to the content

Kjøpsbetingelser og vilkår

Støpegods AS er et norsk selskap som importerer og selger varer til bedrifter og forbrukere over 18 år i Norge. Bestillinger foretas gjennom nettbutikk, e-post, telefon eller brev. Gjelder det større prosjekter og innkjøp, ta kontakt med oss ​​og vi hjelper dere med planlegging, riktig prissetting og veiledning. Vi tar forbehold om utgåtte varer. Vi forbeholder oss retten til produkt- og konstruksjonsendringer, og feil utenfor vår kontroll. I våre salgskanaler (katalog, nettbutikk, brosjyrer med mer) tar vi forbehold om mulig trykkfeil og fargeavvik.

Priser

God service er viktig for oss. Vi strekker oss langt for å finne gode løsninger for kundene enten det gjelder montering, utkjøring eller betaling. Det er ingen skjulte gebyrer som frakt, ekspederingsutgifter eller emballasjekostnader ved bestillinger over kr 800.- Prisene du ser i katalogen og i vår nettbutikk er de priser som gjelder. Støpegods AS leverer til gateplan på gitt adresse i hele fastlands - Norge. Ingen kostnader tilkommer ved bestilling over denne summen verken for transport eller emballasje. Prisene angis i norske kroner (NOK), inklusiv merverdiavgift.
For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisen så lenge kampanjen varer. Støpegods AS forbeholder seg retten til å justere priser grunnet omstendigheter som åpenbar feil i angitt pris, økte skatter, valutaendringer, transportkostnader og økte priser fra leverandører etc.

Faktura

Jeg alle våre kanaler kan en juridisk person (bedrifter, offentlig forvaltning eller privatperson etc.) velge å betale mot faktura. Ved å velge faktura vil vi foreta en generell kredittvurdering. Faktura sendes separat fra forsendelsen, til registrert fakturaadresse eller mailadresse med betalingsvilkår 10 dager netto. Ved forsinket betaling påløper det et purregebyr på 60.- kr og 7 % rente ved sen betaling.

Kortbetaling

I vår nettbutikk kan du enkelt betale med VISA eller Mastercard.

Leveringstid og leveringsvilkår 

Store deler av vårt sortiment lagres i Drammen og sendes normalt innen 24 timer. Andre produkter er bestillingsvare som produseres og lagerføres i Sverige. Dette sender normalt innen 1-3 uker fra Sverige. Levering hos kunde alle hverdager mellom kl. 08.00 og 16.00 eller mellom kl 16.00 og 21.00 til gitt gateadresse ved nærmere avtale. Ved levereringen til et bestemt tidspunkt prøve vi å etterkomme dette ved nærmere avtale. Har du noen spørsmål angående leveringstider, kontakt oss på telefon eller mail.

Leveringsbetingelser

Skulle leveringen ikke skje som planlagt grunnet hindringer hos kunden, sendes varene tilbake til vår speditør og du vil bli kontaktet for å avtale ny utkjøring. I slike tilfeller vil utkjøringskostnad faktureres. Har varene ikke blitt blitt levert innen 3 dager etter første forsøk, vil det bli fakturert lagerleie frem til varene er levert. Etter 15 dager returneres varene til selger.

Ved levering

Sørg for at det er noen tilstede for å ta imot varene. Eventuell ventetid utover 15 minutter belastes etter gjeldende satser.
Varer leveres med distribusjonsbil fra en av våre samarbeidspartnere eller varebil. Gi beskjed hvis det kan være restriksjoner eller noen hindrer for fremkommelighet på gateadressen.
Kontakt oss hvis det er spesiell hensyn speditøren må ta med tanke på lossing.

Transport skader og mottagelse

Ved synlig skade på emballasjen er det viktig at du gir beskjed til sjåføren og anmerker dette på fraktbrevet eller på sjåførens PDA før du kvitterer for mottak. For at vår reklamasjon til speditør skal kunne håndteres korrekt må du spare på originalemballasjen, adresselappen og eventuell pall som fulgte varen og ta et bilde av skaden. Hvis varen har transportskader ved levering, ber vi deg melde fra om dette omgående til oss. For at vi skal kunne behandle reklamasjonen ovenfor vår speditør, må vi melde dette innen 3 dager. Vi må derfor ha beskjed innen denne tid. En ny vare vil da bli sendt deg kostnadsfritt så fort som mulig. Kontroller alle produkter ved mottak med tanke på mulig skader. Skjulte skader (ikke synlig på emballasjen) skal meldes fra til oss innen 5 dager. Øvrige reklamasjoner skal også meldes direkte til oss.
Returretten gjelder ikke i følgende tilfeller:
Produkter som er bestilt etter spesielle mål og kappet lengde.
Spesialprodukter som ikke er i vår standard sortiment.
Ved kjøp av større kvanta eller produkter for et større beløp, gjelder returretten kun hvis du har bestilt vareprøve først. Returretten gjelder da kun vareprøven.

Force Majeure

Støpegods AS er ikke ansvarlig for skade eller forsinkelse som skjer grunnet lovbrudd, statlig inngrep, mobilisering, krigshendelser, naturkatastrofer, beslag, valutarestriksjoner, systemfeil, feil eller innskrenkninger i leveranser fra underleverandører, streik, lockout, boikott, blokader eller andre omstendigheter som fører til at Støpegods AS kan ikke levere som avtalt, uten at det medfører unormalt høy kostnad.

Montering

Trenger du hjelp til montering så kan Støpegods AS være behjelpelig med dette. Kontakt oss så avtaler vi nærmere.

Returrett

Du har alltid 14 dagers returrett hvis du ikke er fornøyd med kjøpet som privatkunde. Produktet må ikke være skadet og skal returneres i originalemballasjen. Kontakt oss på e-post eller telefon for mer informasjon. Du har rett til å åpne emballasjen og undersøke varen for å avgjøre om du er fornøyd. Velger du å angre kjøpet og returnere varen, så må den være i samme stand som ved levering. Har produktet blitt skadet etter leveringen, forbeholdt Støpegods AS seg retten til å redusere verdien inntil 100%. Firmakunder som avbestiller varekjøp følger kjøpsloven og må betale alle utgifter Støpegods AS har hatt ved bestilling som innkjøp, frakt osv. Alt tilbehør, skruer eller monteringsanvisninger etc. skal følge med returen. Sørg for god emballasje da retur til oss er kundens kostnad og ansvar.

Garanti

Vi gir 2 års garanti på alle våre produkter. Garantien gjelder funksjons- og produksjonsfeil som skulle dukke opp i løpet av garantitiden. Garantien gjelder ikke feil som oppstår ved normal korrosjon og slitasje eller hvis du har endret produktets funksjon eller utseende. Hvis du skal reklamere på et produkt, må du snarest mulig kontakt oss på e-post eller telefon. Vi vil raskt gi deg en tilbakemelding på om reklamasjonen er innenfor garantien. Er den det, vil vi skaffe deg reservedeler der det er mulig, skaffe nytt eller tilsvarende produkt, alternativt heve kjøpet.

Brukervilkår

Ved å akseptere våre brukervilkår samtykker du til at Støpegods AS kan behandle dine personopplysninger i tråd med våre retningslinjer og personvernpolitikk.
Støpegods AS gjør sitt beste for å innhente så lite data som mulig om deg.
Som kunde hos oss bruker vi følgende informasjon. Navn, adresse, telefon og mailadresse. Dette er data som er viktig for oss i et kundeforhold med deg. Blant annet for å forhindre at personer under 18 år handler hos oss, og til hjelp i garantispørsmål.
Det er Støpegods AS som er ansvarlig for personopplysningene, og som behandler personopplysninger i henhold til lov om behandling av personopplysning. Opplysningene kan behandles av oss og noen av våre samarbeidspartnere innen transport og utkjøring. Vårt mål er å oppfylle vår forpliktelse overfor deg som kunde på beste mulig måte.